حفره های امنیتی در سیستم های کنترل ترافیک هوایی، دروازه ورود خرابکاران برای کنترل آسمانها

با توجه به گزارش جدید ثبت شده توسط دفتر حسابرسی و پاسخگویی دولت آمریکا (GAO)، سازمان حمل و نقل هوایی باید مراقبت از امنیت هوایی را بیشتر و محکم تر کند. بنا بر یک سند ۴۲ صفحه ای که در روز دوشنبه (۲ مارچ) منتشر شده است GAO تاکید کرده است که نقاط ضعف مهم و قابل توجه کنترل امنیت میتواند به عنوان یک تهدیدی برای حفظ امنیت حریم هوایی ملی کشور تلقی شود. به گفته سی ان ان (CNN) سازمان حمل و نقل هوایی، ۱۷ توصیه نامه عمومی در این زمینه فراهم کرده است که اینها علاوه بر ۱۶۸ توصیه نامه هایی است که بطور جداگانه و به طور غیر عمومی وجود دارند.

نقاط ضعف امنیتی ذکر شده در این گزارش شامل پیشگیری و شناسایی دسترسی غیر مجاز به منابع کامپیوتر، شناسایی کاربران و تشخیص و تایید هویت آنها و رمز گذاری داده های حساس است. بررسی کنندگان این مهم دریافتند که برنامه استراتژیک امنیت اطلاعات سازمان حمل و نقل هوایی از سال ۲۰۱۰ تا کنون به روزرسانی نشده است.

در یادداشت های واشنگتن پست آمده که بزرگترین خطر در این مورد این است که هکرها و کلاهبرداران اینترنتی می توانند بدون هیچ مشکلی، راهی برای شکستن قانون و مرزها برای ورود به کامپیوترها پیدا کنند که این بطور بالقوه میتواند سیستم حمل و نقل هوایی را تبدیل به سلاحی برای استفاده مجرمین و خرابکاران کند.

مایکل هورتا، مدیر سازمان حمل و نقل هوایی، در کنگره روز سه شنبه (۳ مارچ) گفت که آژانس بسیاری از توصیه نامه ها و سفارشات دفتر بازرسی و پاسخگویی دولت را انجام و اجرا خواهد کرد ( که تعدادی از آن ها تا کنون انجام شده است) در حالیکه قبل از هرچیز به امن و مطمئن بودن سیستم اصرار دارد.

اگر چه بنظر میرسد سازمان حمل و نقل هوایی به توصیه ها و پیشنهادهای GAO توجه خواهد نمود اما آسیب پذیر بودن سیستم نباید به فراموشی سپرده شود. در این گزارش اشاره شده است که با کشف نقاط ضعف کامپیوترها و سیستم های اینترنتی، حریم هوایی ملی تحت خطرهای بیشتر و غیر مجاز قرار گرفته است.

اکثر قوانین و توصیه های سازمان حمل ونقل هوایی طبقه بندی و مشخص شده است و متن کامل گزارش ۴۲ صفحه ای برای عموم آزاد است و بطور آنلاین می توانید مطالعه کنید.

Top